Dijous 28 de gener de 2016
Això, ja s'acaba.

Un cop penjada, hem prosseguit a coavaluar les activitats que proposen dos grups de companys al seu bloc aplicant la nostra rúbrica i redactant un informe d’avaluació. En tot moment, hem intentat explicar allò que ens ha semblat més correcte i el que creiem que es podria millorar.
Dilluns 7 de gener de 2016
Hola de nou!
Comencem any nou i activitats noves. Aquesta primera setmana de l'any, ja tenim pensades i redactades les activitats que trobareu explicades dins la pestanya d’''activitats'' del bloc. El procés que hem seguit és el següent: pluja d’idees, selecció de les activitats i redacció d’aquestes.

Dimecres 16 desembre de desembre de 2015

Primer de tot, hem fet una pluja d’idees per tal d’escollir els aspectes a desenvolupar durant la nostra proposta. Per tant, i a partir dels temes triats anteriorment, a l’hora d’elaborar el dossier del mestre hem recollit la informació que trobàvem imprescindibles per treballar la nostra unitat didàctica. Els aspectes són els següents: la situació geogràfica d’Empúries, la història de la ciutat romana, els habitants, una explicació del que hi trobem actualment a les ruïnes, la llegenda de Ròmul i Rem i la seva religió. Per fer aquest, hem utilitzat el processador de textos Publisher, un editor de documents que permet crear dossiers, bolletins, anuncis, articles, etc.; d’una manera creativa i amb una estructura molt visual.
Finalment, hem avaluat dos dels dossiers dels nostres companys.
Dimarts 15 de desembre de 2015
Bona tarda!
Avui hem fet les modificacions següents:
Primer, hem afegit i modificat les adreces de la llista de blogs de socials que no es podien visualitzar o eren incorrectes. A continuació, hem canviat l'idioma del blog perquè fos el mateix que el del contingut.
I per últim hem habilitat els comentaris per tal de què els nostres companys de classe puguin avaluar.
Dimarts 8 de desembre de
2015
Bona tarda companys i
companyes!
Després de llegir les
vostres propostes de millora hem afegit una fotografia a la presentació i
algunes imatges a les entrades del nostre diari.
També hem contemplat
la possibilitat de modificar el títol del bloc però pel moment hem decit
conservar-lo, ja que pensem que durant
el procés d’elaboració anirem perfilant el nostre treball i aleshores podrem redactar
l’escaient.
Això és tot per avui,
gràcies pels vostres comentaris que són molt motivadors i ens fan seguir el
projecte amb ganes.
Divendres 13 de novembre de 2015
Bon dia a tots i totes!
Avui iniciem les entrades del diari per tal de fer un seguiment de les tasques que realitzarem.
Primerament, hem hagut de crear un compte de gmail i el blog comuns. Per fer l'edició del blog hem visitat tutorials que explicaven com fer-ho, ja que no teníem coneixements previs.
Després hem escollit el disseny de la plantilla del nostre blog, per seguidament afegir les diferents pàgines, el títol de la unitat didàctica, la llista dels blogs dels companys i una petita presentació.
En general no ens ha resultat una tasca dificultosa, tret de la consulta per editar el blog, especialment per afegir l'enllaç dels diferents blogs dels companys.
Tenim ganes de seguir treballant amb el projecte per veure'n el resultat final.
Hola noies,
ResponEliminaPrimerament felicitar-vos per el disseny del bloc, ens agrada molt.
Les pàgines fixes estan ben posades, el diari té dues entrades i apareixen els 24 blocs amics.
Tal com heu ficat a l'última publicació està tot amb el mateix idioma i el format del text és el correcte pels objectius del bloc. Tampoc hem observat faltes d'ortografia.
La primera valoració que fem del vostre bloc és molt positiva, només un recomanem canviar el títol, ja que el veiem interessant però poc problematitzat i afegir alguna fotografia a les entrades.
INFORME D’AVALUACIÓ: Blog muralles
ResponEliminaBLOC: PER QUÈ HI HA RUÏNES ROMANES A EMPÚRIES?
Partint de les activitats proposades en aquest bloc, analitzem amb detall els diferents ítems d’avaluació amb l’ajuda d’una rúbrica.
Fent referència al coneixement d’idees prèvies dels alumnes, observem que dins d’aquest bloc no hi ha cap proposta d’activitat que tracti coneixements previs, és a dir, no es realitzen qüestions per conèixer els interessos dels alumnes. No obstant si que hi ha una activitat introductòria que desperta la motivació dels infants, la ruta per les ruïnes d’Empúries. Ens agradaria animar-vos a pensar una activitat relacionada amb les idees prèvies dels alumnes, o si més no, introduir la ruta amb un debat en grup guiat pel mestre i precedit de preguntes que ens facin conèixer més sobre el que ja saben.
Els continguts estan explicats de manera entenedora per als alumnes però les activitats no estan del tot explicades de cara als mestres. Tot i així ens agradaria destacar que amb les vostres propostes, es treballen continguts propis de l’àrea i alhora interdisciplinaris i això ho hem valorat molt positivament. D’altra banda, també ens agradaria mencionar que no tots aquests continguts són aplicables a la vida real ni es relacionen amb els coneixements previs, però si que hi ha una relació amb el que han aprés durant la ruta inicial. Hi apareixen continguts procedimentals, actitudinals i conceptuals. En general fem una bona valoració d’aquests.
Pel que fa a les activitats, segueixen un fil conductor (la ruta), però no hi ha una progressió a l’hora d’assolir coneixements. Aquestes, fomenten la imaginació i requereixen de diferents competències a l’hora de resoldre-les, però tenen les pautes marcades i tot i que fomenten la creativitat no fomenten gaire l’autonomia de l’alumne. Per altra banda, la vostra proposta incita el treball cooperatiu però hem trobat a faltar un apartat més reflexiu que promogui el seu esperit crític.
El dossier de l’alumne és atractiu i les activitats són originals, però hem trobat a faltar una explicació més extensa per a la posada en pràctica d’aquestes. Per això i per les raons mencionades anteriorment, la gran majoria d’ítems avaluats es situen entre el bé i el regular (en la nostra rúbrica). És per això, que hem decidit qualificar el vostre treball amb un 6,5.